Harsa är ett paradis!

2010-11-30 @ 13:16:20
Det är så vackert här idag. Det här är verkligen skidåkning när den är som allra allra bäst!
Strålande solsken, många minusgrader och massor(!) med snö. Det är lätt att leva och vara skidåkare, skidorienterare och tränare när det är så här. Det är nästan så jag skäms över att jag har betalt för att jobba med det här..

Under förmiddagen har vi åkt en övning med gladiatorslingor, 3 stycken på ungefär 2km styck. Tanken var att vi landslags-damer skulle göra en liten "mini-utslags-poäng-jakt" av övningen, men någonstans i tankeverksamheten blev det lite fel.. Det blev ingen tävling, det blev inte ens gladiatorslingor man-mot-man, utan det blev åkning helt själv och enskilt. Så tokigt det kan bli ibland. Men, övningen blev, trots detta missöde, väldigt bra och givande. Det är roligt att ha kartstället på igen och det är roligt att tänka samtidigt som man skidar. Skidorientering är en rolig sport!


Seger etapp 1 SkiO-tour 2009

I eftermiddag väntar en ny övning, men den här gången kommer jag att åka klassiskt och något lugnare. Den klassiska åkningen för mig behöver varje minut den kan få, så jag bjuder på någon timme nu.

Harsagården är mysigt tycker jag. Ganska pittoreskt och inte speciellt lyxigt eller så, men ändå charmigt. Visst, stugorna skulle kanske behöva få sig en omgång i rustning.. men annars så.
Jag tror att vi måste tänka om lite när det gäller värmen på elementen i stugan inatt. Kylan ute gör att det blir rejält kallt inne också om man inte har elementen på.. Konstigt. Täckena,som i stort sett inte är tjockare än våra egna lakan,är heller inte speciellt värmande, och att vakna mitt i natten av att man fryser om näsan är ingen hit!


Kommentarer

Postat av: tove

gud vilken härlig bild Helene! :D

2010-12-01 @ 20:30:40
URL: http://toveollas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback