Bruksvallarna och en fantastisk start.

2010-11-15 @ 11:25:24
Det blev en härlig säsongspremiär för mig i helgen. Jag är nöjd, glad och aningen lättad. Det är alltid lite extra spänt och nervöst att inleda en ny säsong och börja om på nytt. Man vet inte riktigt vart man står och hur det hela ska gå när det blir mer på allvar och tävling. Även om jag under sommaren och hösten kännt att träningen fungerat bra är det ändå ovisst att veta hur man står sig mot de övriga och hur fort de kan åka.

Min sommar- och höstträning har varit den bästa på tre år. Jag har kunnat genomföra det jag velat och det jag tänkt och min mage har fungerat utan större besvär. Det är nästan det jag glädjer mig mest över, att det har fungerat så bra. Det är roligare att gå in i en säsong och veta att man gjort det man tänkt träningsmässigt och att kroppen har varit med på noterna.

Jag var nöjd med min insats i lördags och visste att formen var på intågande. Det var därför en förväntansfull tjej som ställde sig på startlinjen 12.30.00 igår. 10km på en 3.3km lång bana skulle avverkas. En bana som passade mig bra med en lång och rejäl stigning med blandad åkning i 2ans och 3ans växel. Jag tycker inte att benen var "sprättiga" och jättepigga någongång under loppet, men känslan var ändå att jag kunde "tugga på" och kämpa. På sista varvet i sista backen kom till och med blodsmaken.. Jag var trött!!
Dagen slutade med en 13e plats, 7e svenska och jag var galet nöjd! Jätteroligt att få ett kvitto på att jag är med i matchen och att det faktiskt inte är så enormt långt upp till de allra allra bästa i världen!

Jag är kvar i Bruksvallarna och ska vara tränande tränare med Mora skidgymnasiums härliga elever i veckan. Nya utmaningar väntar och jag är laddad till tusen. Det här ska bli en fantastiskt rolig säsong och det är så skönt att vara igång igen.

Nu ska tankarna ägnas åt lite marknadsföring en stund innan eleverna kommer hit och Bruksvallsliden bjuder på lunch.

Allt för nu.

Kommentarer

Postat av: Ylva Grape Andersson

Vilken härlig start på säsongen. Lycka till i Gällivare.

Kramar

Ylva och Briko

2010-11-17 @ 13:05:05

Postat av: Helene

Tack Tack Tack snälla Ylva och Briko!

2010-11-22 @ 21:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback