Flyr baciller & laddar för nästa äventyr

2010-12-12 @ 21:16:09
Beck på tv, kvällsfika och soffhäng i nya sköna långkalsonger. Skönt!
Är hemma igen efter en helg i Åsarna. Eller, hemma och hemma. Är hemma hos storebror Peter. Har valt att bo här inatt för att undvika bacillerna hemma i färnäs. Mamma är krasslig och det känns onödigt att utsätta sig för sjukdomsrisk om man kan låta bli. Därför passade det jättebra att jag kunde bo i storebrors lägenhet inatt.
Imorgon väntar jobb på skidgymnasiet igen och lucia ska firas. Kommer att bli en underbart mysig förmiddag med skolans lucia, lite lussefika och julstämning. Härligt!


Helgen då. Igår var det sprint, i klassisk stil. Som jag tidigare skrev var det väldigt längesen jag åkte sprint i klassiskt. Jag är, efter omständigheterna, hyfsat nöjd med mitt kval. Det räckte till en 15 tid och jag fick åka vidare i kvartsfinal. Andra racet gick till en början ganska bra, men stumnade rejält på upploppet och fick se mig passerad av två andra åkare. Tyvärr räckte inte min prologtid för att ta mig vidare som "lucky-looser" utan tävlingsdagen var slut för min del. Slutade som nummer 14. Helt godkänt med tanke på ovanan som klassisk sprintåkare. Det var roligt och gav mersmak!

Idag har jag åkt 10km fritt och varit med om den konstigaste känsla någonsin tror jag. Iaf om man tänker rent vädermässigt och skillnad mellan kyla och värme. När jag vaknade och fick höra att det var -21grader ute började jag tveka på tävling. Joggturen före frukost blev därför upp mot stadion för att kolla temperaturen där. Vi har ju förut varit med om konstiga skillnader i antalet grader i åsarna..
Eva, jag och Hanna joggade upp mot stadion. Termometern vid skicenter visade -24grader och det bet i rejält i kinderna. Kylan höll i sig tills vi var ungefär 100meter från skidstadion. Då var det som att någon slog igång en varm fläkt rakt i ansiktet på oss. Det blåste alldeles ljumma vindar, kändes det som. Om vindarna är ljumma när det är tio grader kallt är kanske svårt att säga, men det känns så om man jämför med vindar i tjugo..
Termometern vid skidstadion visade 9grader! Helt otroligt!

Tävlingen gick bra. Ett stabilt lopp som gick bättre eftersom. Jag plockade både tid och placeringar på de framför och slutade som sjunde tjej. Kinesiskan Li Hongxue vann, och jag var alltså sjätte svenska. Godkänd insats och jag fortsätter att åka jämt och stabilt.



På onsdag åker vi mot Savalen i Norge på skandinavisk cup. Men först en mysig luciadag och välförtjänt vilodag imorgon innan vi är på´t igen på tisdag.

Nu hoppas jag mammsen kryar på sig fort så att alla är pigga och krya på familje-julbordet på tisdagkväll. 

Tack IFK Moras aktiva, ledare och vallare för ännu en härlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback